Грошова компенсація за належні для отримання жилі приміщення
Як розраховується розмір компенсації?
Зразок заяви про отримання грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення
Хто має право?
Особи з інвалідністю внаслідок війни I та II групи з числа учасників АТО/ООС, учасників бойових дій на території інших держав, постраждалих учасників Революції Гідності, внутрішньо – переміщені особи, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і є учасниками бойових дій або особами з інвалідністю внаслідок війни ІІІ групи, члени сім’ї загиблого.
Для оформлення грошової компенсації необхідно потребувати поліпшення житлових умов, бути включеним у списки осіб, які користуються правом першочергового (позачергового) одержання жилих приміщень, за місцем проживання відповідно до законодавства за пільговими категоріями. Внутрішньо-переміщеним особам додатково потрібно перебувати протягом року на обліку в Єдиній інформаційній базі даних про внутрішньо переміщених осіб. Грошова компенсація надається у порядку черговості включення до списків осіб, які користуються правом позачергового (першочергового) одержання жилих приміщень.
Членам сім’ї компенсація виплачується одній із категорій родичів – спочатку дружині (чоловікові) і неповнолітнім дітям, які проживають разом; далі малолітнім та неповнолітнім дітям особи, яка загинула (пропала безвісти), померла, в тому числі які на день її смерті проживали окремо від матері (батька); якщо таких немає, то батькам; якщо батьків немає, то повнолітнім дітям і так далі.
Як це зробити?
Спочатку потрібно буде подати в письмовій чи в електронній формі (за наявності технічної можливості) заяву про призначення грошової компенсації до органу соціального захисту населення за місцем перебування на квартирному обліку.
Якщо органом місцевого самоврядування або військово-цивільною адміністрацією утворено центр надання адміністративних послуг, заява та необхідні документи можуть подаватися через такий центр.
До заяви потрібно додати:
- копія паспорту (сторінки 1, 2, 10, 11);
- посвідчення особи з інвалідністю внаслідок війни, або учасника бойових дій або члена сім’ї загиблого;
- довідку про безпосередню участь загиблого військовослужбовця або особи з інвалідністю внаслідок війни в АТО або учасника бойових дій в АТО (заходах із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях);
- довідку про взяття внутрішньо переміщеної особи та членів її сім’ї, на яких нараховується грошова компенсація, на облік внутрішньо переміщених осіб, передбаченої Порядком оформлення і видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.10..2014 № 509;
- рішення про взяття заявника (членів його сім’ї) на квартирний облік;
- документ, що посвідчує родинні стосунки між заявником і загиблим, між малолітніми чи неповнолітніми дітьми і загиблим, між особою з інвалідністю внаслідок війни і членами його сім’ї, на яких нараховується грошова компенсація, які разом з ним перебувають на квартирному обліку.
- довідку про наявність/відсутність зареєстрованого до 31 грудня 2012 р. права власності на житло, яке розташоване в населених пунктах на підконтрольній Україні території. Лист Мінветеранів про порядок отримання зазначеної довідки додається (Лист_Мінветеранів).
- письмову згоду (у довільній формі) членів сім’ї особи з інвалідністю, учасника бойових дій (крім малолітніх та неповнолітніх дітей), на яких нараховується грошова компенсація, щодо включення їх у розрахунок грошової компенсації.
За наявності електронної інформаційної взаємодії між органом соціального захисту населення та державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами або організаціями, у володінні яких перебуває інформація, необхідна для надання послуги, така інформація заявником не подається.
З дня прийняття заяви орган соцзахисту має 10 робочих днів, щоб обстежити матеріально-побутові умови заявника та скласти акт. Після складення акта обстеження матеріально-побутових умов заявника орган соцзахисту має 10 робочих днів для внесення подання на виплату грошової компенсації до уповноваженої комісії при місцевій або районній/обласній раді.
Комісія має 5 робочих днів для прийняття рішення щодо призначення або відмови в призначенні грошової компенсації.
З рішенням про призначення грошової компенсації потрібно відкрити спеціальний рахунок в «Ощадбанку». Після цього подати копію договору про відкриття спеціального рахунку в «Ощадбанку» до органу соцзахисту.
Орган соцзахисту після надходження коштів субвенції на рахунки відповідних місцевих бюджетів, відкриті в органах Казначейства, перераховує на спеціальний рахунок заявника кошти грошової компенсації, про що повідомляє заявнику протягом трьох робочих днів з дня переказу коштів.
Грошову компенсацію можна витратити тільки на придбання житла. За використанням коштів з рахунку слідкує банк.
Потім потрібно вибрати житло, яке Ви бажаєте придбати. Це потрібно зробити самостійно і укласти договір із продавцем. Житло може знаходитись у будь-якому населеному пункті України. Якщо житло коштує дорожче ніж надана грошова компенсація, Ви повинні докласти суму, якої не вистачає, на Ваш спеціальний рахунок.
Далі укладається договір купівлі-продажу житла і подається до органу соцзахисту примірник договору купівлі-продажу житла. В договорі повинно бути зазначено, що житло набувається у власність заявника (членів його сім’ї, на яких розраховано грошову компенсацію).
Строк виконання договору купівлі-продажу житла не повинен перевищувати двох місяців.
Орган соцзахисту має 5 робочих днів, щоб надати заявникові письмову згоду на перерахування коштів із спеціального рахунка продавцю. Ви подаєте до «Ощадбанку» заяву про переказ коштів на придбання житла та письмову згоду органу соцзахисту на перерахування коштів грошової компенсації із спеціального рахунка як оплату за договором. Банк перераховує кошти на рахунок продавця житла.
Протягом 30 днів оформляється право власності на житло.
Орган соцзахисту самостійно отримує інформаційну довідку з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про зареєстровані речові права на нерухоме майно за заявником та членами його сім’ї, на яких було розраховано грошову компенсацію.
У разі відсутності відомостей про зареєстровані речові права на нерухоме майно у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно орган соцзахисту звертається до заявника із вимогою повернути кошти грошової компенсації до бюджету. Кошти повертаються заявником добровільно або у судовому порядку.
Житло, придбане за рахунок коштів грошової компенсації, повинно перебувати у власності не менше трьох років з часу його придбання.
Якщо заявник відчужить таке житло раніше встановленого терміну, кошти грошової компенсації підлягають поверненню до державного бюджету.
Кошти грошової компенсації потрібно витратити протягом року, інакше гроші будуть повернуті державі. Якщо житло коштувало менше ніж надана Вам компенсація, то решта грошей повертається державі.
Як розраховується розмір компенсації?
Розмір грошової компенсації визначається за формулою: ГК = ((13,65 х Nс) – Вп + 35,22 + (10 х Nп)) х Bг х Км + ПЗ, де:
ГК - грошова компенсація;
Nс - кількість осіб, на яких розраховується грошова компенсація;
Вп - жила площа, яка перебуває у власності заявника (членів його сім’ї, які включені в розрахунок грошової компенсації);
Nп - кількість членів сім’ї заявника, які є особами з інвалідністю або дітьми з інвалідністю і на яких розраховується грошова компенсація з урахуванням додаткових 10 кв. метрів жилої площі на кожного (у тому числі на заявника);
Вг - опосередкована вартість (гривень) 1 кв. метра загальної площі житла для населеного пункту, в якому заявник перебуває на обліку як особа, що потребує поліпшення житлових умов, на день звернення за грошовою компенсацією – встановлюється наказом Мінрегіону;
Км - коефіцієнт збільшення опосередкованої вартості 1 кв. метра загальної площі житла:
для м. Києва, Дніпра, Львова, Одеси та Харкова коефіцієнт становить 1,75;
- для міст обласних центрів, а також міст обласного значення з населенням понад 300 тис. чоловік —1,5;
- для міст обласного значення з населенням від 100 тис. до 300 тис. — 1,25;
- для інших міст –1;
ПЗ — витрати на реєстрацію права власності і сплату потрібних податків (не більше 3 відсотків розміру грошової компенсації).
Показник опосередкованої вартості дізнавайтесь за телефоном Мінрегіону – (044) 284-05-62, (044) 284-06-88