Корисна інформація щодо звернення громадян
Порядок розгляду звернень громадян у Головному управлінні Держпродспоживслужби в Житомирській області визначений Законом України «Про звернення громадян» та Інструкцією з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 р. № 348.
Згідно з положеннями вказаних законодавчих актів передбачено, що звернення можуть бути усними чи письмовими.
Письмове звернення: • надсилається поштою або передається громадянином особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до вимог законодавства; • надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення): udss.ol@ukr.net, g.upr@zt-dpss.gov.ua, skargi-zhitomir@ukr.net.
Усне звернення викладається громадянином:
• на особистому прийомі згідно Графіка особистого прийому громадян керівництвом Головного управління Держпродспоживслужби в Житомирській області та керівниками його територіальних структурних підрозділів;
• за допомогою засобів телефонного зв'язку через визначений телефон «гарячої лінії»: (0412)43-18-42, (0412) 43-89-84, 044-364-77-80, 050-230-04-28;
Вимоги до звернення визначені ст.5 Закону України «Про звернення громадян»: • У зверненні зазначаються прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладається суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.
• Письмове звернення має бути надруковано або написано від руки чітко, підписано заявником (групою заявників) із зазначенням дати.
• В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв'язку з ним.
Звернення, оформлене без дотримання зазначених вимог, повертається заявнику з відповідними роз’ясненнями. Усні звернення, які надійшли за допомогою засобів телефонного зв’язку без надання громадянами відомостей відповідно до вимог статті 5 Закону України «Про звернення громадян», вважаються анонімними та не підлягають розгляду.
Зразок заяви-претензії
при повернені товару належної якості
Директору (магазину, фірми)
або приватному підприємцю
____________________________
П.І.Б (підприємця)
назва магазину _______________
адреса магазину______________
від _________________________
П.І.Б (споживача)
що мешкає за адресою: ________
тел. ___________________
З А Я В А
Я, _____П.І.П. споживача_____, «__» __________ 20__ року придбав у Вашому магазині (на торгівельному місці) ___ назва товару___, який коштував ______ грн., що підтверджує копія ________ (чека, квитанції, або будь-який інший документ, що засвідчить факт купівлі –продажу.
Після більш детального огляду я зрозумів, що цей товар не задовольняє мене (за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин) не може бути мною використаний за призначенням.
Хочу зазначити, що ___(повна назва товару)__ мною не використовувався і збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий разом з проданим товаром також вищезазначений товар не входить до Переліку товарів, що не підлягають обміну (поверненню) затвердженим Постановою Кабінетом Міністрів України від 19 березня 1994 р № 172.
Тому, відповідно до ст. 9 ЗУ «Про захист прав споживачів» прошу:
- Обміняти товар на товар аналогічний;
- За умови , якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу:
- згідний(на) придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості,
- розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товар;
– здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж. (при виборі даної вимоги продавець зобов'язаний у день надходження товару в продаж повідомити про це споживача, який вимагає обміну товару).
У разі відмови з Вашого боку у позитивному вирішенні мого питання стосовно товару, я буду вимушений(на) звернутися до Головного управління Держпродспоживслужби в Житомирській області та/або в порядку ст. 22 ЗУ «Про захист прав споживачів» до суду.
Письмову відповідь в термін передбачений ст. 20 Закону України «Про звернення громадян» прошу надати мені на адресу:__________________________________________.
Додатки:
1. Копія касового чеку.
2. Копія гарантійного талону.
«___»__________20__ __________/ П.І.Б споживача / підпис
Зразок звернення до Головного управління Держпродспоживслужби в Житомирській області
Начальнику
Головного управління
Держпродспоживслужби
в Житомирській області
Олександру ШПИТІ
Від кого: П.І.Б.
Поштова адреса
Контактний телефон
E – mail
Заява
«_____» ______ 2023 року мною за адресою: _____________, у магазині «________________» ФОП або ТОВ «_______________» було придбано _______ __________________(найменування товару/ надано послугу) вартістю _____грн.
В період гарантійного терміну продукція втратила якість (виникли недоліки) ____________________________________________________________________.
Звернувшись до магазину, директор або ФОП мені відмовив у проведенні гарантійного ремонту__________________ (копія письмового звернення додається).
У зв’язку з чим, прошу розглянути мою скаргу по суті та вирішити питання щодо проведення гарантійного ремонту (повернення коштів) за товар, який не відповідає якості.
Додатки:
- копія звернення до суб’єкта господарювання,
- копія документу, який засвідчує факт придбання продукції;
- копія технічного паспорта;
- тощо.
«___»__________20__ __________/ П.І.Б споживача / підпис