Порядок відновлення паспорта громадянина України, свідоцтва про народження дитини, про смерть, про зміну імені, про шлюб, про розірвання шлюбу.
На даний час досить актуальним є питання, які стосуються відновлення втрачених документів.
Варто одразу зазначити, що майже всі документи можуть бути відновлені, як в позасудовому, так і в судовому порядку.
Як відновити паспорт громадянина України?
Щоб відповісти на це питання, спочатку потрібно розуміти, якими нормативно-правовим актами врегульована процедура відновлення втраченого паспорта:
Законом України «Про забезпечення прав та свобод внутрішньо переміщених осіб»;
Порядком оформлення і видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, затвердженим Постановою КМУ № 509 від 1 жовтня 2014 року;
Постановою ВР України від 26.06.1992 р. № 2503-XII «Про затвердження положення паспорт громадянина України для виїзду за кордон»;
Наказом МВС від 13.04.2012 року №320 «Про затвердження порядку оформлення і видачі паспорта громадянина України», яким затверджений Порядок оформлення і видачі паспорта громадянина України.
У разі втрати паспорту або викрадення документів, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України, внутрішньо переміщена особа повідомляє про це територіальний підрозділ ДМС за місцем фактичного проживання, який в одноденний строк видає тимчасове посвідчення, що підтверджує особу громадянина України (бланк заяви надається безкоштовно в міграційній службі).
Важливо: при зверненні до міграційної служби, бажано з собою мати будь-які інші документи, за допомогою яких можна встановити особу. Зокрема, такими документами можуть бути, закордонний паспорт, свідоцтво про народження або будь-який документ, який посвідчує особу: посвідчення водія, військовий квиток, пенсійне посвідчення, посвідчення учасника ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС, посвідчення людини з інвалідністю тощо. Також, будуть актуальними, документи, які підтверджують реєстрацію місця проживання (довідка про склад сім’ї або витяг з будинкової книги), копії паспорта громадянина України та інших документів, за наявності – документи, що підтверджують звернення про втрату (викрадення) паспорту до відділення поліції.
До документів надаються три фотокартки (розміром 3,5 x 4,5 см) та квитанція про сплату держмита або документ про звільнення від його сплати.
Що робити, якщо втратили свідоцтво про народження дитини, про смерть, про зміну імені, про шлюб, про розірвання шлюбу ?
В разі ж втрати свідоцтва про народження необхідно звернутися до відділу державної реєстрації актів цивільного стану (ДРАЦС) за місцем фактичного проживання чи перебування і написати заяву про відновлення документа та потім забрати документ або ж замовити доставку Укрпоштою.
У цій заяві вказуються персональні дані та обставини у зв’язку з якими ви втратили оригінал документу. З собою потрібно мати: паспорт та копії документів, які бажаєте відновити (в разі наявності).
Також на порталі Дія можна замовити такі витяги з Реєстру:
про державну реєстрацію народження;
про державну реєстрацію смерті;
про державну реєстрацію зміни імені;
про державну реєстрацію шлюбу;
про державну реєстрацію розірвання шлюбу.
Повторно замовити свідоцтво чи витяг з Реєстру можна не лише стосовно себе, але й стосовно найближчих родичів. Для цього потрібно лише додати скан-копії документів, що підтверджують родинні стосунки.
За інформацією Координаційного центру з надання правової допомоги.?
Ярослав Савчук - фахівець сектору «Лугинське бюро правової допомоги» Коростенського МЦ з надання БВПД