A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Лугинська громада
Житомирська область, Коростенський район

В УКРАЇНІ З’ЯВИЛАСЯ НОВА МАПА НОТАРІАЛЬНИХ ОКРУГІВ

Дата: 07.06.2021 17:17
Кількість переглядів: 75

 

З метою приведення у відповідність нормативно-правових актів, які регулюють діяльність нотаріусів, з постановою Верховної Ради України «Про утворення та ліквідацію районів» від 17.07.2020 № 807-IX, Міністерством юстиції України було змінено профільне нормативне регулювання. Зокрема, з огляду на укрупнення районів було скасовано наказ Мін’юсту 04.03.2016                 № 638/5 «Про затвердження Переліку нотаріальних округів в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі» та затверджено Перелік нотаріальних округів в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі.

  «Нарешті ми фіналізували багатомісячну напружену роботу, ухваливши консолідоване рішення щодо оптимальної та комфортної для громадян і представників нотаріальної спільноти концепції імплементації реформи децентралізації. Реалізовуючи ці зміни, ми намагалися досягти балансу інтересів громадян та об’єднаних територіальних громад, зберігши при цьому професію нотаріуса. Нова мапа нотаріальних округів максимально наближена до потреб суспільства у ефективному доступі до нотаріальних дій та реєстраційних послуг і мінімізує ризики виникнення кадрового дефіциту. В укрупнених районах працюватиме більша кількість нотаріусів, тому регіонів, які не матимуть належного доступу до нотаріальних дій, не залишиться»,  зазначила заступник Міністра юстиції з питань державної реєстрації Ольга Оніщук.

Вона підкреслила, що Мін’юст свідомо вирішив визначити «географію» вчинення нотаріальних дій і надання реєстраційних послуг нотаріусами на рівні районів та міст обласного значення, і не розширювати її до обласного масштабу, аби зберегти «сільський» нотаріат. Адже укрупнення адміністративно-територіальних одиниць  і концентрація ділової активності на рівні обласного центру може призвести до масової «міграції» професійних кадрів до великих міст, фактично знищивши «сільський» нотаріат.

Аби нотаріат функціонував без перебоїв, Міністерством передбачена спрощена процедура реалізації змін. Вона передбачає, що нотаріусу не потрібно проходити сертифікацію робочого місця, здавати архів. Нотаріус має лише протягом місяця подати заяву (в паперовому чи електронному форматі) до відповідного міжрегіонального управління Мін’юсту, отримати реєстраційне посвідчення про зміну округу, знищити печатку і виготовити нову.

Мін’юст доклав максимум зусиль, аби не створювати зайві процедурні труднощі і формальні перепони для нотаріусів, та зберегти фахові, високопрофесійні нотаріальні кадри для людей.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь