Старшокласників Лугинщини навчали обирати майбутній фах
Вибір професії – надважливе рішення, яке необхідно прийняти ще в підлітковому та юнацькому віці. Складність і відповідальність цього кроку важко переоцінити. При виборі професії у кожного виникає багато запитань. Чи може людина обрати вид діяльності на свій смак? Чи варто погоджуватись на роботу, що не подобається, але високо оплачується? Навіщо мати професію? Відповіді на ці запитання люди шукали з давніх-давен, шукають і зараз.
Намагалися отримати відповіді на ці запитання й 175 школярів 8-11 класів закладів загальної середньої освіти Лугинського району, узявши активну участь в 17-ти профорієнтаційних уроках. Їх протягом січня-травня 2019 року провела провідний фахівець з профорієнтації відділу сприяння зайнятості в Лугинському районі Коростенського МЦЗ Ольга Омельчук. Під час заходів учні отримали інформацію про послуги служби зайнятості для молоді, склали професійний план на ті професії, які користуються попитом у роботодавців сьогодення. Було розкрито тему поетапних кроків щодо правильного вибору професії та подолання бар’єрів на шляху професійного самовизначення.
Разом з учнями 8-их класів спільно шукали відповідь на питання, як поєднати три складові формули успішного професійного вибору - «Хочу-можу-треба».
Учнів 9-их класів знайомили з класифікацією професій, вимогами, які ставить професія до людини. Використовуючи барометр професій, учні визначалися з актуальними професіями, а також з тими, які не користуються попитом на ринку праці.
Новою для багатьох десятикласників була інформація про професії та спеціальності, що можуть бути актуальними на ринку праці в майбутньому: виробник органічних продуктів харчування, урбаніст-еколог, будівельник «розумних доріг», молекулярний дієтолог, сіті-фермер, тощо. А професії: генетичний консультант, мережевий юрист, проектувальник «розумних будинків» вони визначили як найперспективніші.
Вдумливо і зосереджено випускники 11-их класів сприйняли інформацію про сучасні тенденції на ринку праці, основні передумови успішної кар’єри, детально обговорили поняття «м'які» навички та «тверді» - спеціальні вузькопрофесійні навички, які не мають чіткої прив’язки до конкретної професії, використавши тренінгові та інтерактивні вправи.
Під час проведення уроків старшокласники дізналися, що будь-хто, у кого існує потреба у виборі або зміні професії, виборі майбутнього напряму професійного навчання, можуть самостійно пройти он-лайн тестування на профорієнтаційній веб-базованій Платформі Державної служби зайнятості: «Моя професія: консультаційна мережа» також всі бажаючі отримали буклети «Твій шлях у світ професій» та «Навігатор вибору професій».
Зустрічі проходили за активної участі школярів, цікаво та змістовно, адже учні та присутні вчителі отримали корисну та доступну інформацію, а учні завдяки профорієнтаційним урокам, усвідомили що шлях свідомого вибору професії починається з пізнання самого себе, своїх професійних інтересів, нахилів, якостей та здібностей і продовжується знайомством зі світом професій та попитом вже обраної професії на ринку праці. Тільки враховуючи всі ці сходинки при виборі свого майбутнього можливо стати затребуваним фахівцем на ринку праці.